Kedves hallgatók!

Továbbítjuk nektek a nyelvvizsga nélküli diploma átvétellel kapcsolatos eljárásrendet.

   A Magyar Közlöny 71. száma 2020. április 10-én jelent meg, A Kormány 101/2020. (IV. 10.) Korm. rendelete a veszélyhelyzet során teendő egyes, a felsőoktatási intézményeket és a hallgatókat érintő intézkedésekről, e rendelet 6.§ szerint:

Aki 2020. augusztus 31-ig sikeres záróvizsgát tett, mentesül az oklevél kiadásának előfeltételéül előírt nyelvvizsga letételének kötelezettsége alól.

A rendelet vonatkozik mindenkire, aki 2020. augusztus 31., vagy azt megelőzően tettek sikeres záróvizsgát, továbbá azon felsőoktatási szakképzésben résztvevő hallgatókra, akiknek szintén kimeneti követelmény a nyelvvizsga.

Egyetemünkön közel 2000 oklevél kiállítására nyílik lehetőség a rendeletnek köszönhetően.

Oklevelek kiadásának a menete

Tisztelt jelenlegi és volt Hallgatónk!

A Dunaújvárosi Egyetem az alábbi tájékoztatást nyújtja azon jelenlegi és a volt hallgatói részére, akik a veszélyhelyzet során teendő egyes, a felsőoktatási intézményeket és a hallgatókat érintő intézkedésekről szóló 101/2020. (IV.10.) Kormányrendelet 6.§ alapján az előírt nyelvvizsga követelmények teljesítése alól mentesülnek. Kérjük az alábbi tájékoztatót figyelmesen olvassák el és kérjük a benne foglaltak maradéktalan betartását.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a hivatkozott kormányrendelet 6.§-a alapján, “aki 2020. augusztus 31-ig sikeres záróvizsgát tett, mentesül az oklevél kiadásának előfeltételéül előírt nyelvvizsga letételének kötelezettsége alól.”

A Dunaújvárosi Egyetem az oklevél kiállítását megelőzően a kiállítás további feltételeit megvizsgálja és az oklevelet kizárólag akkor állítja ki, ha a hallgató, illetve a volt hallgató a tanulmányi kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tett és legkésőbb 2020. augusztus 31. napjáig sikeres záróvizsgát tesz.

A Dunaújvárosi Egyetem az oklevelek kiállításának menetét az Oktatási Hivatal ajánlásának figyelembevételével az alábbiakban határozza meg.

Az oklevelek kiállítására két körben kerül sor, az alábbiak szerint:

a) Első körben az oklevél azon volt hallgatók részére kerül kiállításra, akik a 2006/2007. tanév I. félévében, vagy azt követően kezdték meg tanulmányaikat. Az oklevelek kiállításával időrendben visszafelé haladunk, először a 2020. januárjában sikeresen záróvizsgázott hallgatók számára fogjuk kiállítani az oklevelet, ezt követően 2019. júniusban sikeresen záróvizsgát tett hallgatóinknak stb.

b) második körben az oklevél azon volt hallgatók részére kerül kiállításra, akik a 2006/2007. tanév I. félévét megelőzően kezdték meg tanulmányaikat. Az oklevelek kiállítására második körben 2020. augusztus 01. napjától kerül sor.

Az oklevelek kiállítására vonatkozó közös rendelkezések:

a) Az oklevél kiállítást az arra jogosult volt hallgató kezdeményezheti, a Tanulmányi Hivatal holnapján (http://www.uniduna.hu/oktatas/tanulmanyi-hivatal) található “Kérelem az oklevél nyelvvizsga mentesülés alapján történő kiállításához” elnevezésű adategyeztető lap hiánytalan kitöltésével, és leadásával. Az oklevél kiállítására vonatkozó kérelmet valamennyi volt hallgató (most záróvizsgázó hallgatóinkra ez nem vonatkozik, nekik nem kell leadni az adategyeztető lapot) 2020. május 1. napjától nyújthatja be, az oklevél kiállítására a fent megjelölt időponttól kezdve kerül sor. Amennyiben a második körbe tartozó oklevelek kiállítása 2020. augusztus 1. napját megelőzően nem lehetséges, úgy az oklevél kiállítására 2020. augusztus 1. napjától kezdődően kerül sor.

b) Az oklevél kiállításának ideje a hiánytalanul kitöltött adategyeztető lap benyújtásától számított 30 nap, amely alapos indokkal szükség esetén meghosszabbítható. Alapos indoknak minősül, ha az oklevél kiállítása a Dunaújvárosi Egyetemen kívüli ok miatt akadályozott. Az oklevél kiállítási idejének meghosszabbításáról a volt hallgatót tájékoztatni kell.

A Dunaújvárosi Egyetem az oklevél átadás-átvételére vonatkozó rendelkezéseket az alábbiak szerint állapítja meg:

Az oklevél csak postai úton vehető át. Az adategyeztetések során megadott postai címre hivatalos levélként küldjük el.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy az oklevél kiállításának számos egyéb követelménye és feltétele van, amelyek megléte nem minden esetben a Dunaújvárosi Egyetemen múlnak, s ezeket tovább nehezítik a veszélyhelyzetre tekintettel meghozott járványügyi intézkedések, amelyek fenntartása indokolt és szükséges.

A Dunaújvárosi Egyetem munkatársai mindent megtesznek annak érdekében, hogy az oklevelek kiállításra kerüljenek. Mindazonáltal tájékoztatjuk Önöket, hogy a kialakult veszélyhelyzet és az egyéb az oklevél kiállítását befolyásoló tényezők alakulásától, változásától függően az oklevél kiállításának jelen tájékoztató szerinti menete változhat. Az esetleges változásokról a honlapon tájékoztatjuk Önöket.

A kérdéseikkel az oklevel@uniduna.hu e-mail címre küldött levélben fordulhatnak.

Forrás: http://uniduna.hu/hirek/hirek-almenu/1565-eljarasrend-a-nyelvvizsganelkuli-oklevel-atvetelehez

Szép napot kíván,
Az EHÖK csapata🙋‍♂️🏡